Milyen egy jó honlapkészítés?
Milyen egy jó honlapkészítés?
Nem véletlen, hogy egyre több a félbehagyott, vagy épp a végtelenségig húzódó weboldal készítés projekt, illetve az elégedetlen és csalódott megrendelői oldal.
A honlapkészítés ma már tömegek számára elérhető, köszönhetően az olyan népszerű eszközöknek, mint a Vix, vagy a WordPress tartalomkezelő. Éppen ez az, ami miatt egy jó és a valahogyan összerakott weboldal különbségeiről beszélni kell.
WordPress-ben szinte bárki képes lehet összerakni egy honlapot. Ez viszont messze nem azt jelenti, hogy mindenki, aki ezzel foglalkozik, képes jó weboldalt készíteni. Számtalan elkeserítő, a szakmaiságot bőven nélkülöző művel találkozunk naponta.
Ez a cikk főként a megrendelői oldalnak szól, de akkor is hasznos lesz számodra, ha weboldal készítés szolgáltatást értékesítesz és még kezdő vagy.
Mi kell ahhoz, hogy a weboldal készítés gördülékeny legyen?
Végtelenségig húzódó projekt, amatőr találgatások, eszméletlen nagy félreértések és köddé váló kivitelező. Miért történik ez mostanában egyre gyakrabban?
A jó és hatékony weblap készítés két félen múlik. Rajtad és persze a kiválasztott weboldal fejlesztő vállalkozón. Hatalmas elvárások mindkét fél részéről, miközben a legkisebb részletek felett is hajlamosak vagyunk átsiklani.
Lassan minden nap találkozunk olyan Facebook bejegyzéssel, amiben a weboldal készítő hibáztatása a téma, hosszas panaszáradat mellett. Sajnos azt kell mondanom, az esetek döntő többségében minkét fél ludas.
A honlapkészítés nem egy egyszerű folyamat, a webfejlesztő kiválasztása körültekintést igényel. Mielőtt elindul a folyamat, bizonyos dolgokkal érdemes már az elején, neked és a kivitelezőnek is tisztában lenni.
Mi a honlapkészítés célja?
Erre a kérdésre minél pontosabban meg kell tudnod adni a választ, mert ez az egyik alappillére a weboldal készítés hatékony előremenetelének.
Nem elég annyival elintézni a dolgot, hogy ügyfeleket akarok szerezni, vagy, hogy el szeretném adni a saját kezűleg készített termékeimet.
Az átgondolt válasz valami ilyesmi: Azt szeretném, hogy a weboldalamról az első időszakban havi 10-15 ajánlatkérés, megkeresés érkezzen, amit közösségi média hirdetésekkel akarok megtámogatni. Szükségem lesz egy jól felépített landing oldalra és marketing stratégiára is. A későbbiekben a célom, hogy a Google organikus találatai közt a weboldalam a legfontosabb kulcsszavakra az első 20 találatba bekerüljön. A másodlagos cél az, hogy a vállalat beszállító partnerei minden információt könnyen elérjenek az oldalon.
Minél pontosabban fogalmazod meg az igényeket, elvárásokat, annál gyorsabb és jobb lesz a weboldal elkészítése.