Reputációkezelés: Reputáció: Mit kell tudni róla.

Reputációkezelés: Reputáció: Mit kell tudni róla.

 

Sokan érdeklődnek a hírnévmenedzsment iránt, de nem tudják, hol kezdjék. Ha megpróbálja kitalálni ezt a fajta dolgot, akkor most itt a helye. Az alábbi információkból rengeteg ismeretet szerezhet.

Személyes hírnevének vagy üzleti márkájának nyomon követése nagyon fontos az online hírnévkezelés szempontjából. Állítson be automatikus riasztásokat, amelyek akkor történnek, amikor a neve felbukkan. Használja a Trackur, a Monitor This és a Google Alerts programokat, hogy értesítést küldjön Önnek, amikor új tartalom jelenik meg. Így már másnap, ha nem hamarabb, akkor másnap megtudhatja, ha valaki beszél Önről.

Legyen személyeskedő online. A státuszfrissítések és a tweetek semmit sem érnek, ha nem kommunikál azokkal, akik követik. Ha kérdést kap egy közösségi oldalon, mindenképpen válaszoljon azonnal. Ha valaki kérdést tesz fel, és ön nem tudja a választ, mondja meg neki, hogy nem tudja, de dolgozik azon, hogy megszerezze a választ.

A jó hírnév megőrzése érdekében meg kell tanulnia, hogy mikor kell válaszolnia. Ha negatív értékelés jelenik meg a vállalkozásáról, tudnia kell, mit kell tennie. Ha a panasz jogos, próbáljon meg privátban és nyilvánosan is válaszolni rá. Próbáljon meg megoldásokat, például visszatérítést ajánlani. Próbálja meg elkerülni, hogy dühös legyen, vagy hamisnak nevezze a véleményt, mivel ez rossz színben tünteti fel Önt.

Ne feledje, hogy az online és a személyes hírneve egyaránt számít. Sokan vannak olyan emberek, akik személyesen nagyszerűek, de az interneten keresztül nem túl jól bánnak az ügyfelekkel. Mindkét esetben kedvesnek kell lennie, mivel fogalma sincs, hogy ez a vásárló nem fog-e olyan negatív információkat terjeszteni, amelyek tönkretehetik Önt.

A legjobb módja a cége hírnevének online kezelésének, ha tisztában van azzal, hogy mit mondanak róla. A folyamatos tájékozódás elengedhetetlen ahhoz, hogy csírájában elnyomja a negatív zajt. Ezt megteheti úgy, hogy Google Alerteket állít be a vállalat nevére, vagy megbíz egy céget, hogy figyelje ezt Ön helyett.

Soha ne tegyen közzé hamis értékeléseket és megjegyzéseket, amelyek pozitív fényben tüntetnék fel vállalkozását. Akár hiszi, akár nem, a legtöbb ügyfél felismeri, ha átverik, és elveszíti a bizalmát Ön és cége iránt. Ahelyett, hogy ügyfeleket nyerne, a végén elveszítheti őket.

A közösségi média néha úgy tűnhet, hogy kicsúszik a kezünkből, ha nem figyelünk oda. Jó értelemben is felrobbanhat, de a rossz emberek rossz dolgokhoz férhetnek hozzá, vagy olyasmit tehetnek közzé, ami rossz színben tünteti fel Önt. Tehát nem szeretné, ha a közösségi média szabadsága megmutatná a vállalkozását.

Ha javítani szeretné a vállalata hírnevét, fontolja meg, hogy jobban bekapcsolódjon a közösségébe önkéntes munkát végezve. A fogyasztók szeretik azokat a vállalatokat, amelyek komolyan veszik a társadalmi felelősségvállalást. Azzal, hogy időt vagy pénzt adományoz a helyi közösségnek, pozitív irányba tereli cége hírnevét, és ezt a vásárlók is látni fogják.

A jó hírnév kialakítása érdekében tartson fenn jó kommunikációt ügyfeleivel. Az ügyfelek nem szeretnek a sötétben tapogatózni. Ha naprakészen és folyamatosan tájékoztatja őket, értékelni fogják ezt a jó szolgáltatást Öntől. A vállalatába vetett bizalmuk nőni fog, és ezzel együtt az Ön hírneve is javulni fog.

Az ügyfelek megjegyzései, például a Twitteren, megalapozhatják vagy megtörhetik egy vállalat hírnevét. A hír olyan gyorsan terjed a világhálón, hogy ha egy nagyvállalat hibázik, az emberek világszerte perceken belül értesülnek róla. Figyelje, hogy mit beszélnek a Twitteren a vállalatával kapcsolatban, és adott esetben reagáljon, hogy megvédje a vállalat hírnevét.

Egyszerű belátni, hogy a hírnevének kezelése nem is olyan nehéz, és segíthet, ha előbb megtanul néhány tényt. Használja az itt található tippeket a tervezés megkezdéséhez. Kezdje el a lehető leggyorsabban.